• clembke

Britax Multi-tech o Hi-way

Undrar om någon vet hur Multi-tech o Hi-way är säkerhetsmässigt vid t.ex en krock.

Har försökt hitta på nätet om krocktest men hittar inget med dessa 2 stolar.

Kommer att ha stolen i mitten.

• Svar på tråden Britax Multi-tech o Hi-way
  • Joico

Den stol som passar bäst för både bilen och barnet är säkrast.

• clembke

Ok tack.

Blir en HI-way då multitech inte får plats i bilen. Har redan en stor stol. Har varit o testat

• hoppfull trots allt

jag var iväg idag och skulle köpa antingen en HI-way eller multitech och säljaren gjorde mig väldigt förvånad då han talade om att han har valt att  inte sälja dom stolarna längre för det är så dåligt sidokrockskydd på dom utan han rekomenderade den nya akta gracco beo någonting, minns inte namnet.. Usch, det är en djungel att hitta en bra och säker stol som passar till bilen..

• Finesse
    hoppfull trots allt skrev 2010-11-12 21:47:33 följande:
    jag var iväg idag och skulle köpa antingen en HI-way eller multitech och säljaren gjorde mig väldigt förvånad då han talade om att han har valt att  inte sälja dom stolarna längre för det är så dåligt sidokrockskydd på dom utan han rekomenderade den nya akta gracco beo någonting, minns inte namnet.. Usch, det är en djungel att hitta en bra och säker stol som passar till bilen..
    väldigt märkligt då dom säger här att multi-tech är bland den säkraste stolen...
    Ebba 071228, bebis bf 110216
  • Joico
    hoppfull trots allt skrev 2010-11-12 21:47:33 följande:
    Låter jättekonstigt... Two-way har ju sämre sidokrocksskydd än Multi-tech, sålde dom inte TW heller?
Svar på tråden Britax Multi-tech o Hi-way